Bitringar och näsdroppar.

Idag har det - till skillnad från igår - var en ganska bra dag. Melvin vaknade imorse och var snörvlig och hostig, och jag såg genast en hemsk dag framför mig med dunderförkylning och hög feber. Men han har faktiskt inte blivit så mycket sämre idag och någon feber har inte dykt upp. Men jag har varit på apoteket och inhandlat näsdroppar så att han slipper vara så tät i sin lilla näsa. Där hittade jag också en söt bitring med elefanter på, som han kan stoppa i munnen :)

Däremot vet jag inte om han har ätit speciellt mycket, men jag försöker lirka i honom lite ungefär varannan timme. På fredag ska vi till bvc för vägning så vi vet åt vilket håll det går i alla fall. Skönt!

Nu sover han gott i soffan, men när han vaknar är det minsann dags för bad i badkaret. Mysigt! Han har ju trots förkylningen varit en alldeles underbar (om än en aning gnällig) liten skrutt, så ett bad passar nog bra.

Kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0