En sådan där lite bättre dag.

I skrivande stund sitter jag och tittar på en liten och mycket koncentrerad parvel som försöker få in leksakerna i sitt babygym i munnen. Solens strålar är tydligen väldigt goda, för de åker in i munnen titt som tätt. Och som han dregglar nu! Allting som råkar komma ivägen ska in i munnen och ibland råkar han trycka in sina egna fingrar så långt att han får kväljningar. Jag undrar om det hans lilla matvägran, dreggel och tuggande faktiskt har med tänderna att göra. Läste förut att det kan börja hålla på såhär redan 1-2 månader innan tänderna faktiskt tittar fram. Vi får vänta och se :)

Trollungens förkylning håller sig konstant och är varken bättre eller sämre. Han snörvlar och hostar, men det är inte värre :) Som tur är! Dessutom har jag faktiskt lyckats få i honom lite mer mat idag, så han har en något mindre orolig mamma...

Nu kommer snart morfar Melvinsson hem från jobbet och då blir det matlagning och mys med Bonde söker fru. Snart kommer också moster och morbror Melvinsson som har varit på IKEA och inhandlat lite julklappar åt mig till Melvin. Jag hoppas även att de har hittat en större napp-pip på apoteket till Melvins nappflaska. Så kanske han får i sig maten lite lättare. Alla knep är bra knep :)

Kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0