Det ljuva livet som småbarnsmamma.

Herregud, så många mysiga, härliga och underbara stunder man får uppleva när man är mamma till en Melvinsson! Det faktum att han inte har sovit ordentligt på hela natten utan istället legat och småskrikit titt som tätt glöms snart bort när han skiner upp i ett tandlöst leende. Även det mindre trevliga faktum att han bajsade på skötbordet mitt under blöjbytet (igen) och dessutom kissade i vattnet när jag skulle tvätta av hans ben i handfatet... Ja, allt sådant glöms bort när jag ser hur glad och nöjd han blir när jag lär sig något nytt. Nu har han till exempel kommit på att han kan sätta sig upp när han halvligger i någons knä eller på sin puff. Och han bara älskar att stoppa saker i munnen, allt han får tag på åker in (även mina och Timmys händer om de skulle komma ivägen).

Apropå tandlösa leenden så är jag lite fundersam på om inte Melvins tänder är på väg. Han har ju som sagt börjat tugga på precis allting och han dregglar som aldrig förr. Och spyr, vilket han nästan aldrig gör i vanliga fall. Samtidigt så nyser och hostar han en hel del, så det kanske bara är en förkylning på gång. Bebisar i den här åldern stoppar väl dessutom allt i munnen ändå?

Nu har faktiskt jag och Melvin krypit ner i sängen, han var så trött och jag var inte det minsta sugen på en promenad till. Vi har redan varit ute i kylan och beställt tårta till dopet. Imorgon ska vi träffa prästen, spännande!

Kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0