När tröttheten tar över.

Igår var första dagen som jag inte skrev ett endaste blogginlägg sedan jag startade bloggen. Det fanns inte riktigt tid, och när det väl fanns tid så somnade jag. Typiskt! Men nu tar jag nya och friska tag!

Ullared gick jättebra, vi kom dit runt halv nio och fick till och med parkeringsplats ganska långt fram. Kön var borta så vi smet in i affären och tog det väldigt lugnt. Lite väl lugnt tror jag, för när vi kom till hemavdelningen var det knökat och gick knappt att ta sig fram. Tur att inte Melvinsson var med, för jag råkade ösa ur mig en hel del svordomar åt folk som stannade med vagnen mitt i gångarna (hopplösa amatörer!). Listan med inköp blev ganska lång, lite kläder till trollungen och presenter till William och julklapp till kusinen Adrian och Johan och Jessica. Sedan hittade jag även en lång mysig skjorta, som jag är rädd att jag kommer ha på mig alltid framöver. Jo, så mysig var den :)

Igår kväll fick Melvinsson jätteont i sin mage och skrek i nästan en hel timme, han blev alldeles övertrött och visste knappt vart han skulle ta vägen, stackars vår lille kille! Till slut somnade både han och jag utmattade i sängen, sedan sov han jättegott nästan hela natten med bara en matning vid klockan ett, skönt! Idag har han ändå varit lite trött, så vi har tagit tre promenader så han har fått komma till ro och sova så mycket han behöver. Nu sitter han i sin pappas knä och äter, mysigt. 

Jag sitter och överväger om jag ska orka hänga upp julgardinerna i vardagsrummet, eller om jag helt enkelt ska ge upp dagens bestyr och krypa upp i soffan. Svårt val! Nu spillde jag dessutom ut en kopp med te över köksbordet. Det blir så när man bara hinner dricka upp hälften och låter koppen stå kvar. Underbart. Jag tror att jag får börja med det, sedan vette fasen om inte soffan vinner kampen ikväll...  

Kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0